Thursday, August 20, 2009

Oh.. Thanks Adney!! He teach me!! & Finally i have a blog!! Haha

Salam semua manusia dalam dunia.. Dan selamat sejahtera pada yg non-muslim.. pada hari ini, dalam keadaan yg x seberape nak panas ni.. oh sejuknyer.. Saye akhrnye ade blog sendiri.. yae!!! Blog percume jer ni.. Thanks pada Adney Syafiq.. die yg ajar saye buat blog.. die gune wordpress.. saye pun nak gune wordpress tapi die cakap saye eloknye gune blogspot dulu nanti leh tranfer ke wordpress bile da pandai gune wordpress plak.. lagi pun saye dok pening pale dengar cpanel la, hosting la, domain name la.. ntah ape tu..oh! Makenyer die ajar gune blogspot dulu..

Ini post pertama saye.. jadi saye nak cite sikit pasal Saye..
Saya nie dulu bekas pemain bola sepak shahzan muda.. Tapi memikirkan masa depan saya, saya berhenti dengan bantuan & dorongan kuarge. Now, saya telah melanjutkan pelajaran ke IPTS. Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi.. Semasa saya tiba di Politknik Syed Sirajuddin Arau Perlis (PTSS) saya berasa amat terharu dengan kehadiran pelajar baru (fresshie) yang berpusu2 ingin mendaftar. Ibubapa yang hadir turut sama meriahkan hari pendaftaran terbabit.

First Hour selepas mendaftarkan diri kami dsuruh check in dbilik yang akan kami menginap selama 1 semester (6 bulan). jika ada rezeki kami akan stay lagi tp....... Faham2 jela. Hehehe.
Selepas kuarge ku menghantar kan ku ke bilik mereka terus nk blk kerana perjalanan mereka masih jauh.. perjalanan mereka memakan masa selama 6 jam (maklumlah orang pahang). Selepas mereka beredar baru saya mula mencari rakan serta memperkenalkan diri. Syukur rakan2 disini semua peramah serta baik budi pekerti.

Selepas itu bermula lah sesi paling mengerunkan bagi Fressie2 nie iaitu orientasi.. He5. Selama seminggu kami mengharungi saat yang paling membosankan tue.. Selepas selesai sesi penutupan tue kami dberi outing. Ape lagi saat yang dnantikan oleh semua pelajar untuk melepaskan geram kerana dtahan selama semingu d PTSS. Pada hari isnin kami dperkenalkan d jabatan kami iaitu Jabatan RekaBentuk Komunikasi & Visual(JRKV). Saya adalah seorang student seni digital (seni visual). Selepas mereka menayangkan video animasi kepada kami iaitu artwork senior2 kami saya menjadi x keruan coz saya bukan student yang tau pasal melukis nie.. Dalam hati Allah je la yang tau.. Selepas saya menempuhi selama sebulan (sekarang) baru la saya rasa sikit2 pasal seni nie. segala kerja pasal mewarna @ melukis mesti buat 2 kali.He5. kayu la ktekan.

Nasib saya memang baik kerana mempunyai rakan seperti AdneyShafiq kerana dia mengajar erti payah perih kepada ku seta rakan yang x kan ku lupakan iaitu Awe seorang jokes yang x kan membuat saya bosan serta sedih kerana dia seorang yang pandai mengambil hati rakan2 nyer.... Dkelaz plak Kesemua rakan2 ku boleh dkatakan happy go lucky coz mereka sume ceria. Tp ada la part2 yang kurang menyenangkan tp itu bese la dalam berkawan kan.... Standart la 2 lumrah kehidupan sume manusia x sempurna kte kena la terima dengan hati yang tbuka....

Bab awek memang best coz saya sampai demam kerana seorang gadis nie..... nak tau sape???? Secret la..... he5. Dia memang cute, skali pandang mcm Heliza AF, tp perangai dia lain pada yang lain. Dia nie memang taste saya. Dia nie memang mcm bekas awek saya dulu memang saling tak tumpah.. Tapi perangai dia nie buat saya x berapa sangat dengan dia.. Suka marah kt saya tanpa sebab.. Apelah salah saya kt dia ????? Klu dia baca Blog saya nie minta dia renungkan lah.....Sampai sekarang saya tak tegur dia..... Klu betul saya ada buat salah dengan dia saya minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki....

Part assigment nie saya paling suka buat coz time Skool saya aku nia paling malas nak buat.. Klu cikgu tanya mana kerja kamu mesti keluar alasan tak sempat. Mentang2 la duduk Skool projek sukan... HE6.... Insyallah saya nak kekalkan attitude saya nie hingga ke akhir Semester (SEM. 6)....Saya nak siapkan sume assigment sebelum submitt date.. Hm. K la panjang la plak rasa nyer..Sekarang tiba masanyer saya ingin solat asar serta ingin beriadah dpetang hari. Insyaallah jika ada masa kte bertemu lagi............................

2 comments: