Tuesday, August 25, 2009

Indahnya Ramadhan ku......

Salam.... Ramadhan ku pada tahun ini amat istimewa kerana inilah kali pertama aku menjejak kan kaki di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin(PTSS) sebagai seorang IPTA.. Hari ini sudah menjejaki hari yang ke-5 umat Islam berpuasa.. Alangkah seronok jika kita mampu menunaikan menggalas tugas yang diberikan oleh Allah kepada kita.....

Sudah bape hari tinggal puasa yerk ??? Hur Hur Hish Hink....... Moga2 masih bpuasa penuh yea... Saya ingin menceritakan suasana di PTSS pada bulan ramadhan....Sambutan ramadhan di sini masih sama dengan sambutan dtempat lain cuma perbezaan nye adalah kami menyediakan bazar ramadhan di dalam Politeknik... Sambutan dbazar amat dluar jangkaan kerana bukan sahaja pelajar muslim yang membeli makanan serta minuman tetapi pelajar non-muslim pun turut sama memeriahkan bazar ramadhan pada waktu petang....

Saya pun selalu juga pergi membeli dbazar.... Maybe banyak pilihan makanan kot..... Hee5.. Ble time membeli 2 faham2 jela lelaki serta perempuan bercampur aduk dan kadang2 bersentuhan la bukan muhrim nie.... Tp nak wat cam ne kan orang ramai n bukan sengaja pun kan ??? Hiiiii5... Ntah la...

Pada hari selasa bersamaan 25/08/09 saya ke bazar ramadhan bteman kan seorang teman perempuan untuk mbeli juadah bbuka.. Ketika saya sreta pasangan saya sedang leka bjalan kami tserempak dengan pelajar sekelaz saya.. Apa lagi rasa nak blah je dari c2 tp memandang kan saya ingin mjaga maruah serta attitude saya sebagai lelaki maka saya mengambil keputusan untuk buat endah tak endah je.... Esok 2 ape lagi bgossip la mereka yang mnyatakan saya sudah ada buah hati.... Susah juga saya nak menepis segala pertanyaan yang dlemparkan kepada saya... Last2 saya ckp no comment jela...

Sekarang agak ceria ceria kerana sekarang sudah ada orang yang mgambil berat pasalku... Dulu tiada sesiapa pun sudi btanyakan khabar apatah lagi bertanyakan pasal diriku.... Alangkah gembira buat masa nie ada juga peneman dikala luka....

Hurm... Agak panjang statement saya kali nie.... hehe5. Semoga kita bertemu lagi dpost yang lain..... Insyaallah... Salam.

1 comment:

  1. Wa.. lawanye awek ko... jage elok2.. jangan melepas dah la yer.. kang sedey2 depan aku aku bagi penyepak sebijik ok? ahahaha

    ReplyDelete