Saturday, August 22, 2009

Gunners Goes 4 Glory


Arsenal telah membuat keajaiban apabila mengalahkan Everton 6-1 baru2 nie... selepas itu nasib mereka menyebelahi mereka lagi dengan menumpaskan celtic 2-0 dperlawanan play-off. perjalanan masih jauh buat penyokong fanatik The Gunners. Jangan gembira terlalu awal tetapi menyalahkan Arse Wenger di Penghujung season.. Tetapi adakah padatahun ini Arsenal akan menjadi juara EPL ? Itulah yang di harapkan oleh penyokong Arsenal pada tahun ini kerana mereka telah lama kehausan trophy..

Dengan ketiadaan beberapa tonggak utama seprti Adebayor, bekas ketua pasukan mereka iaitu Kolo Toure serta masalah kecederaan beberapa pemain, mereka tetap membuktikan bahawa mereka mampu menyaingi kelab2 ternama EPL seperti Man Utd, Chelsea,Liverpool serta kelab baru dambilalih serta banyak membuat pembelian pemain yang ternama iaitu Man City. Man City banyak melaburkan wang keatas pemain seperti Adebayor,Kolo Toure (Arsenal) Carlos Tevez (Man UTD), Santa Cruz ( Blakburn) Gareth Barry ( Aston Villa) dan lain2 lagi. tetapi mampukah City menjuarai EPL ? Adakah mereka juga menjadi Chelsea ? Tunggu dan lihat pada akhir season.

Pada awal pembelian Arsenal telah membeli hanya seorang pemain yang berprestige tinggi tetapi kurang pengalaman dperingkat antarabangsa iaitu kapten pasukan Belgium Thomas Vermaelen(Seperti Dgambar). Harap2 pemain ini mampu menghasilkan impak dibahagian pertahanan The Gunners. Baru2 ini Arsenal dlaporkan membida pemain muda dari Morocco tetapi hingga ke hari ini pemain ini belum dapat menyarung jersi dan membuat penampilan bersama Arsenal. Pemain ini ialah pemain muda dan beraksi untuk marseile serta pemain dalam pembinaan naik. Maruone Chamackh adalah pemain berprofil tinggi dan dilaporkan dapat menggantikan pemain Asenal yang telah menyarung jersi Man City iaitu Adebayor.

Sama2 kita berdoa agar Asenal pada tahun ini dapat memenangi trophy... Insyaallah.....





(Thomas Vermaelen
)

( Maruone Chamackh)

1 comment:

  1. Haha.. arsenal x kan juara epl punyer... Man Utd tetap dihatiku.. bia kalah dgn burnley pun.. it's ok..

    ReplyDelete